Vi er kommet med på rekruttsamlingen :)

Ja, nå er det noen dager siden vi fikk vite det, men vi er altså kommet med på rekruttsamlingen i lydighet på Bryne, som skal være i april. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å søke, for jeg trodde ikke vi kom til å komme med, men heldigvis så gjorde vi det 🙂

Jeg gleder meg veldig! Jeg håper jeg skal klare å få Extra til å bli en god eliten. I det lange løp så blir hun nok en LP-hund, tror jeg.  Det er jo aldri godt å vite, men jeg er i hvert fall supermotivert 🙂 Bare vi får trent masse i år, så håper jeg at hun skal få til litt av hvert 🙂

Ellers så har jeg fått en kjedelig beskjed om at jeg har fått beinhinnebetennelse i begge bena. Jeg har jo kjent det en stund, men har ikke gjort noe med det. I det siste så har vi gått mellom 5-7 km på glatt underlag hver dag, og det likte ikke kroppen min.
Nå har jeg fått klar beskjed om å holde meg i ro… Ro er et fremmedord for meg, så jeg skal i hvert fall prøve så godt jeg kan.
Vi skal på massasjekurs i helgen, og da skal jeg for det meste sitte i ro. På søndag så skal Extra til oppdretteren for å være der. Emilie har sagt ja til å ha henne med på turer og sånn, så det skal gå fint. Selv kjenner jeg at jeg sliter skikkelig med å  sette henne vekk. Det gjør vondt i hele meg… 😦 Jeg har hatt henne i snart tre år, og det er ikke mange dagene jeg har vært uten henne :/
Tingen er bare at hvis jeg er flink og holde meg i ro, så slipper jeg å ha dette kronisk, og det er en fordel for oss begge.
I utgangspunktet så burde Tassa og vært med Extra innover, men hun har selvfølgelig fått løpetid. Det skal alltid klaffe like bra!
Hun er så utspekulert (altså enda mer) når hun har løpetid, at jeg tør ikke å sette henne vekk. Hun sniker seg vekk over alt for å finne en passende partner. I kombinasjon med at hun er så forbanna smart, så må jeg bare holde tispeskinnet hjemme.

Jeg hadde en privat time med en gordon setter i dag, og siden jeg allerede var på banen, så måtte vi trene litt (jeg vet, jeg begynner ro perioden bra 😛 ).

Ruten: Den var perfekt i dag. Denne kunne bare ikke vært bedre 😀 Full galopp til boksen, stiller seg nydelig bak, full galopp til ruten, stiller seg helt bak i midten 😀  Jeg tenkte at det bare var flax den første gangen, men etter åtte slike så måtte jeg gi meg 😀

Apportering m/dirigering: Hadde for første  gang apportene helt ute, og kjørte hele øvelsen. Den var helt perfekt 😀 Hun viser ikke tegn til å gå mot midten en gang 😀

Fvf: Pga. jeg egentlig ikke skal gå så mye, så ble det bare en fvf på 20 meter. Hun jobbet veldig bra, og holdt seg godt bakover 🙂

3 tanker på “Vi er kommet med på rekruttsamlingen :)

Legg igjen en kommentar